שלחו לי חומר במייל
פעילות בחול פעילות בארץ חוברות לימוד ופרסומים כלי חשיבה מי אנחנו
חושבים לשם שינוי - תורת האילוצים בחינוך ישראל
צור קשר צור קשר קישורים קישורים מפת האתר מפת האתר דף הבית דף הבית 077- 9177601 :משרד ראשי
 

פעילויות בארץ

   
עמותת תורת האילוצים לחינוך מציעה סדנאות, המאפשרת למשתתפים להתמודד בהצלחה עם הבעיות המשמעותיות המטרידות את מערכת החינוך.

הסדנאות המוצעות:
  • סדנא לטיפוח תהליכי חשיבה וניהול תקשורת
    Thinking And Communication Tools workshop קרא עוד


  • סדנא לשיפור מיומנויות חשיבה ולמידה
    Teaching And Learning Education Tools workshop קרא עוד
כמו כן אנו מציעים לבצע תהליך של ניתוח המערכת על מנת להביא לשיפור דרסטי חד וברור בתפוקות החינוכיות קרא עוד
  • העלאה משמעותית של הזכאות לבגרות –בתיכון.
  • העלאה משמעותית של איכות תעודת הבגרות - בתיכון
  • .
  • שיפור משמעותי בהישגי התלמידים- חטיבת ביניים ויסודי .
  • שיפור משמעותי באקלים החברתי ערכי.
 
 
 

סדנא לטיפוח תהליכי חשיבה וניהול תקשורת בין אישית

 
 
הנושאים שיטופלו בסדנא:
  • פתרון קונפליקטים בחיי יום יום המטרה – שיפור היכולת לנתח מצב של קונפליקט לבנות ולתקשר פתרונות WIN-WIN.

  • התמודדות עם התנהגות שלילית או רעיון חצי אפוי של תלמיד המטרה – שיפור היכולת לבקר רעיונות והתנהגות של אחרים בדרך המביאה לשיפור המצב תוך חיזוק היחסים בין הצדדים.

  • הגשמת מטרות שאפתניות תוך גיבוש עבודת צוות המטרה – שיפור היכולת לבנות תוכנית אסטרטגית להגשמת מטרה תוך שיתוף כל חברי הצוות

משך הסדנא:
סדנא הכוללת את כל התכנים נלמדת במהלך 60 שעות. ניתן ללמוד כל יחידה בנפרד ו לתפור את התוכן למקום המיועד.

קהל היעד:
הסדנא מתאימה לכל איש חינוך מורים, יועצים, רכזים, מנהלים, מפקחים וכו'

לפרטים נוספים לחץ כאן.
 
 
 
 

סדנא לשיפור מיומנויות חשיבה ולמידה בתכני לימוד

 
 
הנושאים שיטופלו בסדנא:
  • כלי החשיבה- ענן הקונפליקט
  • חשיפת קונפליקטים גלויים וסמויים בתכני לימוד.
  • ניתוח פתרונות הקונפליקט, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית.
  • הקבלת קונפליקטים בטקסט לקונפליקטים אישיים.
  • כלי החשיבה- ענף לוגי
  • ארגון שרשרת סיבות-תוצאות.
  • חשיפת הנחות סמויות, ניתוח המצב והסקת מסקנות לגביו.
  • כלי החשיבה- עץ מטרה
  • ארגון וניתוח מידע על תהליך משיג יעד.
משך הסדנא:
סדנא הכוללת את כל התכנים נלמדת במהלך 30 שעות. ניתן ללמוד כל יחידה בנפרד ו לתפור את התוכן למקום המיועד.

קהל היעד:
הסדנא מתאימה לכל איש חינוך מורים, יועצים, רכזים, מנהלים, מפקחים וכו'

לפרטים נוספים לחץ כאן.
 
 
 
 

ניתוח המערכת על מנת להביא לשיפור דרסטי חד וברור בתפוקות החינוכיות

 
 
הנושאים שיטופלו בסדנא:
  • זיהוי והגדרת בעיית היסוד במערכת,
    תוך הסכמה של אנשי המערכת על הבעיה שיש לשנות.
  • מציאת כוון מוסכם לפתרון בעיית היסוד.
  • עיצוב הפתרון: בחינת ומניעת ההשלכות השליליות הנובעות מיישומו,
    פיתוח תוכנית אסטרטגית ליישום הפתרון תוך גיבוש עבודת צוות.
  • ליווי ביישום הפתרון תוך הערכה ומדידה שלו.
    (מעקב והדרכה על ניהול משאבי ההוראה בהתאם ליעדי הערכה שהוגדרו,
    מדידת קצב ואיכות התקדמותם של תלמידים,
    התאמת management buffer למערך הבית ספרי)
  • הכשרה אישית של מובילי התקדמות והערכה בית ספריים
    מתוך הצוות המוביל של בית הספר כבעל תפקיד ייחודי -מו
    ביל התהליך בתוך בית הספר.
משך הסדנא:
סדנא הכוללת את כל התכנים נלמדת במהלך 60 שעות. ניתן ללמוד כל יחידה בנפרד ו לתפור את התוכן למקום המיועד.

קהל היעד:
הסדנא מתאימה לכל איש חינוך מורים, יועצים, רכזים, מנהלים, מפקחים וכו'

לפרטים נוספים לחץ כאן.
 
 
 
 

טיפוח אסטרטגיות הוראה ולמידה - הצעה למסגרת אופק חדש

 
 

מטרות ההשתלמות:

1.       היכרות עם תהליכי חשיבה המאפשרים רכישת ידע חדש והבנתו תוך הפעלת שיקול דעת ויצירתיות.

2.      פיתוח יכולת לשלב בין הוראה, אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה בתכני הלימוד ועולמו המשמעותי של התלמיד.

3.      טיפוח תקשורת בין מורים לתלמידים המבוססת על שימוש בשפת החשיבה תוך מתן כלים להתמודדות מיטבית עם ניתוח מצבים ופתרון בעיות.

 

פירוט תכנים:

מס'

הנושאים

זמן

1

 

רקע תיאורטי:

היכרות עם תיאוריות  בנושא חינוך לחשיבה.

הצגת הגישה המשלבת - פיתוח חשיבה והבניית ידע.

 

2-4 שעות

2

חקר תופעות, התנהגויות או מצבים גלויים או חבויים בתכנים השונים

  • תיאור וייצוג בעיות ודילמות תוך בירור מהותו של פתרון שנבחר בטקסט.
  • הקניית מיומנויות של פתרון בעיות וחיפוש דרכים לפתרון.
  • התנסות באסטרטגיות החשיבה שנלמדו ביישום תוכן, הכללה והעברה לחיי היום יום.

התרגול יכלול את  אסטרטגיות החשיבה הבאות: שאילת שאלות, ניסוח טענה והעלאת נימוקים לביסוס הטענה ובדיקת תקפותה. העלאת מצבים ופתרונות אלטרנטיביים, בידוד משתנים, העלאת השערות, הצדקת הידע וערכו, מיזוג.

7-14       שעות

3

ניתוח ובקורת על תהליכים המשיגים יעדים

  • ארגון מידע לזיהוי מטרות ויעדים בטקסט, בחינת האסטרטגיה להשגת המטרה לאור המכשולים.
  • התנסות פעילה באסטרטגיות חשיבה לניתוח תוכן, הכללה והעברה  - ייצוג הידע בדרכים מגוונות.

7-14 שעות

4

פיתוח 'חשיבה טיעונית' : בירור קשר לוגי בין סיבה לתוצאה  

  • בחינת ההשלכות השונות של מצבים ופעולות, העלאת נימוקים לביסוס טענה.
  • בירור מהות  הקשרים בין מושגים אירועים והתנהגויות.
  • התנסות פעילה ביישום, הכללה והעברה. דגש על שאילת שאלות  ה'למה' ( why?)  לשם חשיפת קשרים, מציאת סיבתיות וארגון המידע.

7-14 שעות

5

אסטרטגיות חשיבה כמענה ליצירת מעורבות ומוטיבציה פנימית ללמידה.

  • בניית יחידת לימוד ככלי המשלב תוכן עם אסטרטגיות חשיבה וחשיפת הרלוונטיות לחיי התלמיד.

 

5-10 שעות

 

6

שפת החשיבה כמסייעת להמללה ולדיון המפורש באסטרטגיות ובתהליכי החשיבה.

סיכום הסדנא : התנסות במטה-קוגניציה, זיהוי התהליכים, בקרה ושיפוט של תרומתם להבניית הידע אצל תלמידים.

 2-4שעות

 

 

 

לפרטים נוספים לחץ כאן.
 
 
 
 

 
 
לפרטים נוספים לחץ כאן.
 
 
 
 
פקס: 077-9300713 טלפון: 077-9177601 glatter@smile.net.il :דואל
כל הזכויות שמורות לתורת האילוצים בחינוך ישראל©
Smartik.net - Web Business Development